Mijn Italië avontuur – Comomeer

Hier heb ik zo lang naar uitgekeken en nu is het zover, vakantie! Onderweg naar onze 1e bestemming, Menaggio aan het Comomeer in Italië.

Menaggio

Het is hier echt prachtig. Menaggio is een klein dorpje direct aan het meer. We hebben een kamer in een klein en simpel pensionnetje direct boven een pizzeria geboekt. Beter kan niet.

Italiaans ijs

Gelato, gelato, gelato. Bij deze ijssalon moesten we zijn zeiden ze. Kiezen uit ruim 30 smaken is onbegonnen werk dus ik neem gewoon iedere dag 2 andere smaken.

Risotto safraan

Pizza voor de man en risotto Milanese voor mij. Die risotto ziet er simpel uit maar smaakte super. Veel kaas en saffraan is de oorzaak van het gele kleurtje.

Lido menaggio

Dagje zwembad. Inclusief 2 ligbedjes en een parasol waren we 38 euro kwijt. Verder hadden we een leuke dag.

Tortellini

Goddelijke tortellini. Met o.a saffraan en artisjok.

Tiramisu

Tiramisu.

Canneloni

Cannelloni met ricotta en spinazie. What else. George Clooney woont hier trouwens echt dichtbij.

Caprese

En natuurlijk een Caprese. Bijzonder hoe tomaten hier echt een stuk smaakvoller zijn dan thuis. Dit was zomaar een greep uit de gerechten die ik at.

Ferry comomeer

Behalve eten hebben we ook nog dingen gedaan. We kochten een dagkaart voor de ferry waarmee we het centrale deel van het meer kris kras konden oversteken. Deze kost €15,- p.p en onze eerste stop is Varenna, recht tegenover Menaggio.

Varenna

Mooi dorp met steile straatjes en flinke trappen. Klimmen en ploeteren leverde uiteindelijk wel dit mooie plaatje op.

Bellagio

Door naar het volgende dorp. Bellagio.

Ook hier zijn we de steile straatjes omhoog gelopen. Compenseert alle pizza’s en pastas weer.

Villa carlotta

De volgende dag bezochten we villa Carlotta. Deze villa werd ooit door Marianne van Oranje-Nassau cadeau gegeven aan haar dochter Charlotte. Het was een huwelijkscadeau maar helaas heeft Charlotte er niet heel lang van mogen genieten. Zij stierf namelijk op 23-jarige leeftijd in het kraambed van haar 4e kind.

Best een fijne plek om te wonen.

Tot zover mijn foto overzicht van onze eerste dagen in Menaggio. Binnenkort deel 2 over het Comomeer!